Arayan Bulur :)

Narlıkuyu-Akkum Astım Mağarası


Akkum astım mağarası en güzel ve harika tarihi alanlarda biri olarak dikkat çekmektedir. Cennet çöküğünden 300 metre güneybatıda bulunmaktadır. Ve içerisinde demiz bir merdiven ile inilmektedir.

Akdeniz bölgesinde yer alan sarkıt ve dikitler Astım mağarasında da fazlaca vardır. Ayrıca birbiri ile bağlantılı birçok galeri ile çok ilginç ve harika şekiller ile bu sarkıt ve dikitler tatilcilerin çok dikkatini çekmektedir. 


Akkum Astım mağarasının isminin astım olmasının sebebi ise astım hastalarına iyi geldiğine inanıldığı içindir. Ayrıca bu mağaranın içerisinde dilek tutanlar da olduğu için Astım-Dilek mağarası da denilmektedir. Ayrıca tatilciler Astım-Dilek mağarası ile Cennet Cehennem çökükleri etrafında bulunan ağaçlara bez bağlayarak dilek tutarlar.

Akkum’a tatile gelenler astım mağarasını mutlaka ziyaret etmelidirler. Daha önce bu mağaraya gidenler düşüncelerini yorum formundan tatilcilerimiz ile paylaşabilirler.

0 yorum:

Yorum Gönder